Szóbeli vizsga:

 

Kerskedelem - marketing alapismeretek tantárgy:

 

A vizsgázók számától függő, de általában 20 tétel a Marketing alapismeretek tantárgy 11 - 12. osztályos anyagából, meéynek témakörei:

  • A marketing kialakulásának, fogalmának, fejlődésének ismerete
  • A piac, a piaci környezet elemzése
  • A fogyasztói vásárlói magatartás tényezői
  • A célpiaci marketing
  • A marketing információs rendszere
  • A piackutatás fajtáinak, módszereinek megfogalmazása
  • A piackutatás felhasználási területei
  • A termékpolitika és árpolitika értelmezése
  • Az értékesítési csatornák kiválasztása
  • A kommunikáció-marketingkommunikáció
  • A reklám szerepe, reklámeszközök, reklámhordozók
  • A public relations értelmezése
  • Az eladásösztönzés, a személyes eladás
  • Az image és az egyedi vállalati arculat megfogalmazása
  • Az egyéb piacbefolyásolási eszközök összevetése

A szóbeli vizsgán önállóan (közép szinten 15 perc, emelt szinten 20 perc) mutatja be a jelölt a kihúzott témához kapcsolódó fogalmakat összefüggéseket. A vizsga akkor eredményes, ha  a megszerezhető 50 pont 12%-át a vizsgázó elérte.

 

Az értékelés szempontjai:

  • A feladat megértése, tématartás, a lényeg kiemelése  20 pont
  • Alapfogalmak ismerete, definiálása és alkalmazása  10 pont
  • Törvények, szabályok, összefüggések értelmezése 10 pont
  • Világosság, szabatosság, a felelet felépítése, a szakmai nyelv alkalmazása 10 pont
  • SZÓBELI ÖSSZPONTSZÁM: 50 pont